اقدامات مهم در یادگیری حسابداری

نویسنده :
تیم آموزش آکادمی رشد مالی

در مسیر یادگیری حسابداری باید چه مراحلی را آموزش و اجرا نماییم؟

جهت آموزش و یادگیری حسابداری نیاز هست در ابتدا موارد پنج گانه رویه حسابداری را به شرح زیر آموزش ببینید

حساب شناسی و ماهیت شناسی

گام نخست در حسابداری آشنایی با حسابها و ماهیت آنها است. شناخت انواع حساب ها و ماهیت آن ها نه تنها به درک معادله حسابداری کمک میکند، بلکه در بازار کار هم بسیار کاربردیست.

زمانی که ماهیت حساب ها را درک کرده باشیم به راحتی میتوانیم با هر سیستم حسابداری کار کنیم، کدینگ تعریف کنیم و طبقه بندی حسابها و از همه مهم تر ثبت رویداد را بدون خطا انجام دهیم .

در حسابداری حسابها دارای دو ماهیت کلی هستند: ماهیت بدهکار و ماهیت بستانکار

تصویر سازی رویدادهای مالی

منظور از تصویر سازی یک رویداد مالی آن است که پس از انجام یک رویداد، به تجزیه و تحلیل آن پرداخته و حسابهای درگیر و ماهیت آنها شناخته شود.

این گام، گامی محکم قبل از انجام مراحل بعدی است تا بتوان بصورت مطمئن ثبت های مورد نیاز را انجام داد و سپس به گزارشگری پرداخت.

انعکاس رویدادها در حسابداری مالیاتی

منظور از این مرحله، تحلیل هر رویداد مالی بر اساس نتایج مربوط به آن رویداد در حسابداری مالیاتی است. این مرحله نیز یکی از مراحل بسیار مهمی است که حسابداران زیاد و حتی برخی از مدیران مالی به آن توجهی ندارند و بابت عدم توجه به این موضوع مهم متحمل زیان خواهند گردید.

ثبت بهنگام و صحیح رویدادهای مالی

پس از طی مراحل فوق و اطمینان از صحت حساب شناسی و ماهیت شناسی و انجام درست تصویرسازی رویداد مالی و متعاقبا در نظر گیری نتایج آن در حسابداری مالیاتی، رویداد مالی فوق باید ثبت گردد.

منظور از ثبت بهنگام و صحیح ثیتی است که بر اساس قواعد و قوانین مربوط به:
1- استانداردهای حسابداری و
2- قوانین مالیاتی صورت گرفته است.

گزارشگیری صورت های مالی

گزارشگیری محصول نهایی شناسایی رویدادها و ثبت ها گزارشات مالی است. گزارشات شامل صورتهای مالی اساسی هستند که خود شامل : ترازنامه، صورت سود و زیان، سود و زیان جامع، صورت جریان وجوه نقد، یادداشتهای همراه صورتهای مالی می باشد.

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش نقطه شروع حسابداری

در این دوره شما با مفاهیم اولیه و روند عملی کار حسابداری آشنا خواهید شد، مفاهیمی چون پروسه شناسایی و ثبت رویدادهای مالی، شناسایی ماهیت حسابها، روش ثبت رویدادهای مذکور در دفاتر روزنامه و کل و تهیه ترازنامه آزمایشی، را خواهید آموخت. (این دوره شامل 3 ساعت آموزش ویدئویی و کاملا رایگان است)

پرسش و پاسخ

نظر و یا هر سؤالی در خصوص مقاله” اقدامات مهم در یادگیری حسابداری “ دارید مطرح کنید تا پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز شما به این محتوا
Loading...

ورود | ثبت‌نام

لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
آکادمی رشد مالی
جلسه مشاوره آنلاین
ویژه مسائل مالی و مالیاتی
پشتیبانی
دسترسی سریع
این بخش در حال اضافه شدن به سایت آکادمی رشد مالی می‌باشد.